Zgłoszenia kandydatur do obydwu tytułów mogą składać: Burmistrz Międzyzdrojów, Przewodniczący Rady Miejskiej, komisje Rady Miejskiej, kluby radnych oraz grupy radnych posiadających inicjatywę uchwałodawczą, jednostki pomocnicze, jednostki organizacyjne, organizacje społeczne, stowarzyszenia, związki zawodowe działające na terenie Gminy Międzyzdroje oraz grupa co najmniej 100 mieszkańców Gminy – informuje Michał Sutyła.
Zgłoszenie składane są do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Międzyzdrojach do 31 marca każdego roku, a następnie podlegają rozpatrzeniu i zaopiniowaniu przez Honorową Kapitułę, w której skład wchodzą dotychczasowi Burmistrzowie i Przewodniczący Rady Miejskiej w Międzyzdrojach.
Szczegółowe zasady nadawania tytułów określone zostały w regulaminie nadawania tytułów, który zawiera się w uchwale Nr XXXV/337/09 Rady Miejskiej w Międzyzdrojach z dnia 3 lutego 2009. Uchwała znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.miedzyzdroje.pl.
- Zapraszam wszystkich uprawnionych do zgłaszania wniosków kandydatur do tytułów „Zasłużony dla Międzyzdrojów” oraz „Honorowy Obywatel Międzyzdrojów” w siedzibie Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach przy ul. Książąt Pomorskich 5, w biurze Rady Miejskiej, pokój nr 14 – mówi Michał Sutyła.