Oto kilka przykładów jak IT została zaprzęgnięta u Zarembiaków:
komunikacja mobilna na linii uczeń-uczeń oraz nauczyciel-uczeń/zespół – to już powszechny kanał przesyłania informacji, treści, zadań, współpracy nad problemem, dzielenia się zasobami takimi kanałami, jak: e-mail, portale społecznościowe (nk, fb, g+), bluetooth;
praca z urządzeniami mobilnymi na lekcjach – elektroniczne wersje materiałów ćwiczeniowych (ochrona środowiska, mobilność, umiejętności konfiguracji urządzeń);
czat z edukatorami, pedagogiem szkolnym – w czasie takiej sesji uczniowie, ale także rodzice i inne osoby zainteresowane mogą porozmawiać na tematy interesujących ich zagadnień;
bogata baza kursów interaktywnych on-line wzmacnia umiejętności samodzielnej nauki (blended learning);
dedykowane materiały dydaktyczne do zajęć dostępne na witrynie szkolnej;
wirtualne klasy ćwiczeniowe – dzięki specjalnej platformie nauczyciel ma możliwość obserwowania pracy uczniów, analizowania wyników, zadawania prac; a uczeń – przyjemność rozwiązywania zadania domowego on-line i podziwiania własnych postępów;
dzięki funkcji konferencji tablicy multimedialnej nawet nieobecny w sali uczeń ma możliwość zdalnego udziału w zajęciach.
To tylko kilka zajawek jak IT wspiera Zarembiaków. Dzieje się tak z kilku powodów: większego zaangażowania osób uczących się, personalizacji nauczania, większej dostępności w odniesieniu do urządzeń stacjonarnych i przede wszystkim dlatego, że mobilne urządzenia IT mogą być wykorzystane jako narzędzia edukacyjne w dowolnym miejscu i czasie.